Dersin Adı | Görsel Programlama II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 207 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere görsel programlama dili temellerinin, kurallarının ve programlama dilinin kullanımının öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrencilere web tabanlı yazılım geliştirme temellerinin kazandırılması adına web tasarım, sayfa içerik yönetimi ve web programlama dilleri gibi konular ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görsel Programlamanın Temelleri | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 1 |
2 | Nesne-Tabanlı Yazılım Geliştirme | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 2 |
3 | C # Dili ve Özellikleri | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 3 |
4 | Windows Form Uygulamaları | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4 |
5 | Windows Form Kontrolleri | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4 |
6 | Windows Form Kontrolleri 2 | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4 |
7 | Windows Form Kontrolleri 3 | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Veritabanı Uygulamaları | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 5 |
10 | Veritabanı Uygulamaları 2 | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 5 |
11 | Veritabanı Uygulamaları 3 | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 5 |
12 | Web Uygulamaları | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 6 |
13 | Web Kontrolleri | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 7 |
14 | Web Kontrolleri 2 | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 7 |
15 | Gelişmiş Uygulama Örnekleri | Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 1-7 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders slaytları, çıktıları ve dijital program kaynak kodları Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). ISBN: 9789756477175 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İnternet tabanlı İşitsel ve Görsel Materyaller Visual C#.NET veri tabanı, Nihat Demirci, Yüksel İnan, Palme Yayıncılık, 2005. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | 6 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 134 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest